fbpx
Pizzeria i Upplands Väsby, vi har något för alla

Här har vi samlat de vanligaste förekommande frågor & svar. Hittar du inte svaret på din fråga? Hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Var finns La Famiglia pizzeria, restaurang & bar?

Vår pizzeria finns i Upplands Väsby.
Ryttargatan 350
19471 Upplands Väsby, Stockholm

Vad är restaurangens öppetider?

La Famiglia är öppet 11:00 – 22:30 alla dagar.

Kan man boka bord hos er?

Vi tar gärna in er bordsbokning över telefon, ring på 0859030045 så hjälper vi dig!

Vad gör du för att din restaurang ska vara säkra?

Att hålla restaurangen säker är vår prioritet och vi har infört följande åtgärder:
Färre bord och mer utrymme
Förbättrad rengöring
Frekvent handtvätt
Dagliga hälsokontroller för våra team

Vad gör du för att säkerställa personalens hälsa och säkerhet?

Att säkerställa våra personal välbefinnande tillsammans med våra kunder är vår högsta prioritet.
Dagliga hälsodeklarationen fylls i av vårt personal före ankomst till jobbet
Vi tvättar händerna regelbundet
Vi har förbättrat våra rengöring procedurer
Vi har justerat vår meny för att möjliggöra social distansering i köket

Finns det en gräns för antalet hushåll?

Ja, för att ta reda på mer om antalet hushåll och personer som kan äta tillsammans, se den senaste guiden för Stockholm, Sverige. Kom ihåg att kontrollera och följa ändringar i lokala riktlinjer.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/rekommendationer-for-att-minska-spridningen-av-covid-19/

Kan jag beställa takeaway och betala online?

Ja! Vi har en fantastisk webblänk som heter Qopla Order and Pay, du behöver inte ladda ner någonting, du kan helt enkelt besöka vår webbplats och följa länken, vårt team är alltid tillgängligt också om du föredrar att betala eller beställa med dem!

Vilka är de olika sätten jag kan ta med maten?

Du kan klicka och hämta din beställning på vår restaurang eller få den levererad via vår partner Foodora om det finns i ditt område.

Jag vill bara sitta ute; kan du garantera detta / kan jag boka utanför?

Om restaurangen har plats ute och vädret är bra, ja! Ring restaurangen för att komma i överens.

Hur bokar jag ett bord?

Du kan boka online eller ring oss. Du hittar alla detaljer i länken

Hur ändrar jag en befintlig bokning?

Du kan ringa restaurangen för att ändra din bokning Alternativt kan du avbryta din bokning via länken i din e-postbekräftelse och boka igen.

Var hittar jag dina menyer och priser?

Besök vår hemsida och välj önskad meny för priser.

Nämner dina maträtter beskrivningar till alla ingredienser?

Våra maträtt beskrivningar nämner inte alltid varje enskild ingrediens, så fråga gärna om du är osäker. Om du har några specifika kostbehov hjälper vi dig gärna att fatta ett beslut. Observera att allergener i våra kryddor eller extra pålägg inte ingår.

Var kan jag hitta din vegan och vegetarisk meny?

Det finns massor av goda godisar på vår vegan- och vegetariska meny. Fråga bara så hjälper vi dig gärna.

Ser La Famiglia till särskilda kostbehov?

Ja, vi tillgodose speciella behov. Se till att du berättar för din servitör innan du gör din beställning. Vi försöker vara riktigt flexibla för att laga rätter som passar dina behov.

Använder La Famiglia halalkött?

Vi har ett urval av rätter över hela vår meny som innehåller kött som är halal vid källan. Snälla prata med vår personal så hjälper de dig gärna.
Kontakta oss om du vill veta mer om dessa rätter eller har ytterligare frågor.

Har du en glutenfri meny?

Vi har mycket att välja på vår icke-gluten-meny.

Vad är La Famiglia Italiens policy för engångs sugrör drinkar i plast?

Vi vet hur otroligt skadliga plaststrån är för djur och miljön, så vi har åtagit oss att ta bort alla engångs drinkar av plast från våra drycker. Sugrör kommer fortfarande att finnas tillgängliga på begäran, eftersom vi förstår att det för vissa människor är lättare att använda sugrör.